måndag 14 november 2011

läs inte det här

Om man har varit sjuk i några dagar, typ tre, tycker jag att man skall vara frisk sedan. Jag tycker att alla symtom kan komma samtidigt och gå över samtidigt.

Dagens plus hittills: min feber är helt borta, tillbaka på normala 36,4°C.
Dagens minus hittills: jag kan inte prata, halsen är inte vän med mig och jag har lite hosta.

Men hallå kom igen. Jag bor i ett land där jag kan sjukskriva mig utan att förlora jobbet, jag har en hel lägenhet till mitt förfogande, kläder att välja bland och mat i kylskåpet. Jag har en massa sköna människor i mitt liv. Jag har tro. Och jag har faktiskt rätt god hälsa förutom dessa förkylningar (men kanske var det influensan den här gången eftersom jag hade feber) som dyker upp vid fel tillfällen. Då skippar jag väl dåligt samvete för att jag är sjuk från jobbet och klagosång för att jag inte är frisk.

Men jag är lite uttråkad. Därav detta inlägg. Ja ni närmast sörjande (alltså ni som läser den här bloggen) kan hoppa över detta inlägg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar